• Start
    • prestatiegebieden
      • Utiliteitsbouw
        • Logistieke centra
        • Hotels
      • Infrastructuur
        • Bruggenbouw
        • Specialistische funderingstechnieken
        • Tunnelbouw en ondergronds bouwen
        • Grondbevriezing
        • Ondergronds bouwen
      • Duurzame Energie
      • Staal- en installatiebouw
        • Fabrieksproductie
        • Bruggenbouw
      • Prefab betonelementen
        • Utiliteitsbouw
        • Infrastructuur
      • Spoortechnologie
        • Vaste Spoorlijn-systeem Bögl
        • Light Rail-systeem Bögl
      • Projecten
        • Dé Entree, Amsterdam
        • Albert Cuypgarage
        • Spooronderdoorgang Kanaalweg Leiden
        • Noord/Zuidlijn metro Amsterdam
        • Brug over de IJssel bij Zwolle
        • Stadsbrug over de Waal in Nijmegen
        • Fletcher Hotel Amsterdam
        • Derde Lekbrug Vianen
        • Station Rotterdam Centraal
        • Green Powerbox
        • Project Spooronderdoorgangen Feanwâlden
    • Nieuws
    • Over Max Bögl
      • Profiel
      • Filosofie
      • Kwaliteit
      • Erkenningen
      • Privacy
    • Informatie
      • Brochures
      • Relatiemagazine
      • Persberichten von Max Bögl
      • Persberichten over Max Bögl
      • Certificaten
      • Co2 - actuele documenten
      • Co2 - overige documenten
      • Algemene Inkoop- en Onderaannemingsvoorwaarden
    • Carrière
      • Stage
      • Solliciteren
      • Vacatures
  • Contact

mb logo e

  • Start
  • prestatiegebieden
    • Utiliteitsbouw
      • Logistieke centra
        • Logistieke centra
          Logistieke centra

          Logistieke centra

           

          Snelheid, foutloze output, uitstekende hygiëne en eventuele koeling zijn belangrijke aspecten van logistieke dienstverlening. Om aan deze hoge eisen te voldoen zijn proces-geoptimaliseerde logistieke gebouwen een eerste vereiste. Samen met de klant komen we tot de optimale oplossing, waarbij wij ontwerp, realisatie, beheer en onderhoud voor onze rekening kunnen nemen.

          Lees meer
      • Hotels
        • Hotels
          Hotels

          Hotels

           

          Hotels en conferentiecentra bieden beroepsmatige reizigers, vakantiegangers en bezoekers aan conferenties tijdelijk een thuis en/of werkplek. Wij zetten hoogwaardige materialen en innovatieve bouwmethoden in om comfortabele verblijfslocaties voor uiteenlopende behoeften te realiseren.

          Lees meer
    • Infrastructuur
      • Bruggenbouw
        • Bruggenbouw (Infrastructuur)
          Bruggenbouw (Infrastructuur)

          Bruggenbouw

           

          Fraai vormgegeven brugconstructies zorgen voor nieuwe verbindingen geschikt voor voetgangers, fietsers, weg- en railverkeer. Wij passen hierbij innovatieve materialen en bouwmethoden toe. Een recent voorbeeld is de Stadsbrug over de Waal in Nijmegen, waarvoor wij de stalen onderdelen voor het wegdek en de boog hebben geproduceerd, geleverd en gemonteerd.

          Lees meer
      • Specialistische funderingstechnieken
        • Specialistische funderingstechnieken
          Specialistische funderingstechnieken

          Specialistische funderingstechnieken

           

          Met onze specialistische funderingstechnieken zorgen wij ook in complexe ondergrondse situaties voor een stabiele basisconstructie voor ondergronds en bovengrondse projecten.

          Lees meer
      • Tunnelbouw en ondergronds bouwen
        • Tunnelbouw en ondergronds bouwen
          Tunnelbouw en ondergronds bouwen

          Tunnelbouw en ondergronds bouwen

           

          De realisatie van ondergrondse infrastructuur is complex en vraagt om gerichte kennis en ervaring. Dankzij onze specialistische kennis van tunnelbouw en ondergronds bouwen zijn wij in staat om onder meer complexe tunnelprojecten te realiseren. Een van onze meest bijzondere projecten is de Noord/Zuidlijn in Amsterdam.

          Lees meer
      • Grondbevriezing
        • Grondbevriezing
          Grondbevriezing

          Grondbevriezing

           

          Bij bevriezingsprojecten wordt gebruik gemaakt van het feit dat een bevroren bodem aanzienlijk grotere stabiliteit bezit en tegelijkertijd waterondoorlatend is. De grondbevriezingstechniek kenmerkt zich door een hoge veiligheidsstandaard en dat leidt tot een betrouwbaar resultaat. Na afloop van een bevriezingsproject blijven er geen restproducten achter, zodat de toepassing het grondwater (en het milieu) ontziet.

          Lees meer
      • Ondergronds bouwen
        • Ondergronds bouwen
          Ondergronds bouwen

          Ondergronds bouwen

           

          Stroom, internet, stromend water en een uitstekende riolering zijn voor mensen tegenwoordig vanzelfsprekend. Om dit ook in te toekomst te kunnen garanderen, worden de bestaande rioleringen met inachtneming van het milieu en het kostenaspect vernieuwd en onderhouden. In vele opzichten – voor een schonere toekomst.

          Lees meer
    • Duurzame Energie
    • Staal- en installatiebouw
      • Fabrieksproductie
        • Fabrieksproductie
          Fabrieksproductie

          Fabrieksproductie

           

          Van snijplan tot montage en afwerking: de combinatie van een perfecte werkvoorbereiding, geoptimaliseerde ontwerp- en productieprocessen stelt Max Bögl in staat om zelfs de meest complexe staalconstructies en -elementen te produceren. Jaarlijks kan meer dan 30.000 ton staal worden verwerkt.

          Lees meer
      • Bruggenbouw
        • Bruggenbouw
          Bruggenbouw

          Bruggenbouw

           

          Het materiaal staal maakt het in de bruggenbouw mogelijk om uitzonderlijke slanke constructies te realiseren. De hoge materiaalsterkte bij een gering gewicht, de uitstekende vormbaar- , lasbaar- en duurzaamheid spreken in het voordeel van bruggen vervaardigd uit staal. Met onze jarenlang opgebouwde know-how met talrijke, aansprekende brugprojecten zijn wij uw betrouwbare en competente partner. Onze dienstverlening omvat voetgangers-, wegen- en spoorwegbruggen die uitgevoerd worden als een vakwerk, boog- of tuibrug.

          Lees meer
    • Prefab betonelementen
      • Utiliteitsbouw
        • Utiliteitsbouw (Prefab Betonelementen)
          Utiliteitsbouw (Prefab Betonelementen)

          Utiliteitsbouw

           

          Zowel in de woning- als in de utiliteitsbouw: slim bouwen met exact op elkaar afgestemde prefeb betonelementen is geheel in overeenstemming met het hedendaagse economische denken. Hierbij benut Max Bögl doorlopend de voordelen van een kostenefficiënte massaproductie met een hoge kwaliteitsnorm.

          Lees meer
      • Infrastructuur
        • Infrastructuur (Prefab Betonelementen)
          Infrastructuur (Prefab Betonelementen)

          Infrastructuur

           

          Wegen blijven in de toekomst verkeersader nummer één. Aan geluidsschermen worden hoge eisen gesteld ten aanzien van vormgeving, akoestiek, constructie en kostenefficiëntie. Deze complexe uitdaging beantwoordt Max Bögl met een gepatenteerd systeem voor geluidsschermen. Grote geprefabriceerde delen en een groot scala aan variatiemogelijkheden maken het systeem goed te recyclen en daarmee uiterst duurzaam. Barriers en draingoten completeren ons productaanbod in de infrastructuur.

          Lees meer
    • Spoortechnologie
      • Vaste Spoorlijn-systeem Bögl
        • Vaste Spoorlijn-systeem Bögl
          Vaste Spoorlijn-systeem Bögl

          Vaste Spoorlijn-systeem Bögl

           

          Hogesnelheidslijnen zijn de slagader van een land. Om aan snelheden van 300 km/u en hoger optimaal rijcomfort te kunnen bieden, ontwikkelden wij het Vaste Spoorlijn-systeem Bögl ("Feste Fahrbahn Bögl"). Onze innovatieve betonspoorplaten zijn duurzaam, veilig en dragen bij aan een gunstige exploitatie.

          Lees meer
      • Light Rail-systeem Bögl
        • Light Rail-systeem Bögl
          Light Rail-systeem Bögl

          Light Rail-systeem Bögl

           

          De verkeersintensiteit in steden neemt nog altijd toe. Het groeiend tekort aan parkeerplaatsen en de toenemende luchtverontreiniging leiden logischerwijs tot een toename in het gebruik van het openbaar vervoer. Met ons innovatieve spoorsysteem voor stedelijk en regionaal openbaar spoorvervoer spelen wij in op deze trend. Met het Light Rail-systeem Bögl beantwoorden wij aan de vraag naar een effectieve, economische, veilige, duurzame, betrouwbare en comfortabele vervoersoplossing. Verschillende varianten maken een optimale omgevingsinpassing mogelijk.

          Lees meer
    • Projecten
      • Dé Entree, Amsterdam
        • Dé Entree, Amsterdam
          Dé Entree, Amsterdam

          Dé Entree: vernieuwing centrumzijde Amsterdam Centraal

           

          Amsterdam krijgt een nieuwe entree. Prettig, veilig en goed bereikbaar voor reizigers, bezoekers en omwonenden. Met meer water, meer ruimte voor voetgangers en fietsers en minder auto’s. Max Bögl pakt in opdracht van de gemeente Amsterdam de centrumkant van Amsterdam Centraal aan. Het gebied wordt vanaf 2018 geheel vernieuwd van stationsgebouw tot Damrak en van Schreierstoren tot de Droogbak. Als alles volgens plan verloopt, gaat het werk zo’n vijf jaar duren.

          Lees meer
      • Albert Cuypgarage
        • Albert Cuypgarage
          Albert Cuypgarage

          Albert Cuypgarage

           

          Albert Cuypgarage (voorheen Boerenweteringgarage) is een uniek project binnen de gemeente Amsterdam. Niet eerder werd in Amsterdam een parkeergarage aangelegd onder een bestaande watergang. Op deze manier wordt efficiënt gebruik gemaakt van de beperkte ruimte die beschikbaar is in de volkswijk de Oude Pijp. Daarmee kan de parkeerdruk worden verlaagd. In de Oude Pijp is die een van de hoogste van heel Amsterdam. De garage krijgt twee parkeerlagen en biedt straks plaats aan 600 auto’s en 60 fietsen. De garage heeft een afmeting van 260 bij 30 meter. Max Bögl Nederland realiseert deze garage in opdracht van de gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuid.

          Lees meer
      • Spooronderdoorgang Kanaalweg Leiden
        • Spooronderdoorgang Kanaalweg Leiden
          Spooronderdoorgang Kanaalweg Leiden

          Spooronderdoorgang Kanaalweg Leiden

           

          Om de veiligheid en doorstroming van het verkeer te verbeteren, wordt op de Kanaalweg een spooronderdoorgang aangelegd. Bovendien worden delen van het wegdek vernieuwd. Op termijn kunnen zo meer treinen gaan rijden op het spoortraject Leiden-Utrecht. Auto’s en fietsers kunnen het spoor ongelijkvloers passeren en voor langzaam verkeer richting Cronesteijn ontstaat een comfortabele oversteek.

          Lees meer
      • Noord/Zuidlijn metro Amsterdam
        • Noord/Zuidlijn metro Amsterdam
          Noord/Zuidlijn metro Amsterdam

          Noord/Zuidlijn metro Amsterdam

           

          In opdracht van de gemeente Amsterdam werkt Max Bögl aan de ruwbouw van drie verdiepte stations voor de Noord/Zuidlijn van de Amsterdamse metro: Rokin, Vijzelgracht en De Pijp. Hierbij wordt gebouwd tot op dieptes van circa 35 meter onder NAP. Alle werkzaamheden worden vanwege omgevings- en logistieke eisen in een oost/west-fasering uitgevoerd. Station De Pijp is te smal voor deze fasering en wordt daarom in één keer over de volle breedte van de Ferdinand Bolstraat gebouwd.

          Lees meer
      • Brug over de IJssel bij Zwolle
        • Brug over de IJssel bij Zwolle
          Brug over de IJssel bij Zwolle

          Brug over de IJssel bij Zwolle

           

          De nieuwe spoor- en fietsbrug over de IJssel bij Zwolle is in opdracht van spoornetbeheerder ProRail gerealiseerd. Max Bögl bouwde de rode staalconstructie voor de Hanzeboog, die de IJssel overspant. De brug, met een lengte van een kilometer, maakt deel uit van de Hanzelijn tussen Lelystad en Zwolle. De Hanzeboog is in 2012 in gebruik genomen en won in hetzelfde jaar de Nationale Staalprijs.

          Lees meer
      • Stadsbrug over de Waal in Nijmegen
        • Stadsbrug over de Waal in Nijmegen
          Stadsbrug over de Waal in Nijmegen

          Stadsbrug over de Waal in Nijmegen

           

          In opdracht van de gemeente Nijmegen bouwt Max Bögl in combinatie met BAM Civiel tussen 2010 en 2013 een nieuwe brug over de Waal. Deze brug, De Oversteek, is met een hoofdoverspanning van 285 meter de op één na grootste boogbrug van Nederland. De brug verbindt Nijmegen West met het nieuwe gebied de Waalsprong en biedt Nijmegen betere bereikbaarheid en betere spreiding van het verkeer. De stalen onderdelen voor het wegdek en de boog zijn geproduceerd in de staalfabriek van Max Bögl in Neumarkt (Duitsland).

          Lees meer
      • Fletcher Hotel Amsterdam
        • Fletcher Hotel Amsterdam
          Fletcher Hotel Amsterdam

          Fletcher Hotel Amsterdam

           

          Fletcher Hotel Amsterdam is één van de eyecatchers van Amsterdam. Het nieuwe hotel fungeert als "toegangspoort" van de stad. Het gebouw aan de snelwegen A2 en A9 heeft een opvallende glazen "schil" die spectaculair oogt en bijdraagt aan optimale klimaatbeheersing. Max Bögl was verantwoordelijk voor de levering en montage van de betonnen prefab kern en de staalconstructie in de kern waarop de hotelkamers zijn gebouwd.

          Lees meer
      • Derde Lekbrug Vianen
        • Derde Lekbrug Vianen
          Derde Lekbrug Vianen

          Derde Lekbrug Vianen

           

          In mei 2003 werd de Derde Lekbrug bij Vianen opgeleverd. Deze uitbouwbrug, met een lengte van 532 meter en een overspanning van 165 meter, is zonder steigerwerk over de Lek gebouwd. Vanuit de beide pijlers in de uiterwaarden is naar het midden van de overspanning gewerkt. Het scheepvaartverkeer ondervindt geen hinder van deze uitbouwmethode. Max Bögl was verantwoordelijk voor de uitbouwwerkzaamheden.

          Lees meer
      • Station Rotterdam Centraal
        • Station Rotterdam Centraal
          Station Rotterdam Centraal

          Station Rotterdam Centraal

          Grondbevriezing

           

          In het kader van de uitbreiding van het Rotterdamse metronet, moest het Centraal station worden vergroot. De daarvoor noodzakelijke bouwput werd gebouwd met wanden van ca. 38 m diep en bevroren in een zanderige en waterhoudende ondergrond in aansluiting op het bestaande station. Voor het vriezen werd een gecombineerde methode gebruikt bestaande uit stikstof en zoutwaterbevriezing. Dit werd gedaan terwijl de metro- en het verkeer op het stationsplein gewoon doorgingen.

          Lees meer
      • Green Powerbox
        • Green Powerbox
          Green Powerbox

          Green Powerbox

           

          Boren en zagen op groene energie. De Green Powerbox van Henk van Tongeren Energie uit Apeldoorn zorgt ervoor dat boormachines, trilnaalden voor betonstort en drie grondwaterpompen in het Friese Feanwâlden probleemloos draaien. Max Bögl Nederland heeft de strom van zonnepanelen en drie min-windmolens nodig voor de bouw van een autotunnel in de nieuwe Centrale As, die bij Feanwâlden onder het spoor door loopt.

          Lees meer
      • Project Spooronderdoorgangen Feanwâlden
        • Project Spooronderdoorgangen Feanwâlden
          Project Spooronderdoorgangen Feanwâlden

          Project Spooronderdoorgangen Feanwâlden

           

          Feanwâlden - Drie schuifbanen van 40 meter lengte zijn nodig voor het verplaatsen van een nieuwe tunnel onder het spoor bij het Friese Feanwâlden. De betonnen kuip maakt straks onderdeel uit van De Centrale As, een nieuwe vierbaansweg tussen Dokkum en Drachten. Tijdens een grote buitendienststelling op het baanvak Groningen-Leeuwarden in de komende herfstvakantie wordt de tunnel op zijn plek geschoven. De eigen schuifploeg van bouwer Max Bögl Nederland komt daarvoor uit Duitsland.

          Lees meer
  • Nieuws
  • Over Max Bögl
    • Profiel
    • Filosofie
    • Kwaliteit
    • Erkenningen
    • Privacy
  • Informatie
    • Brochures
    • Relatiemagazine
    • Persberichten von Max Bögl
    • Persberichten over Max Bögl
    • Certificaten
    • Co2 - actuele documenten
    • Co2 - overige documenten
    • Algemene Inkoop- en Onderaannemingsvoorwaarden
  • Carrière
    • Stage
    • Solliciteren
    • Vacatures
  • U bevindt zich hier:  
  • Start >
  • Informatie >
  • Co2 - overige documenten

Co2 - overige documenten

 

  • Co2 reductiedoelstellingen 2015
    Download
  • Overzicht deelname initiatieven ...
    Download
  • Co2 manage- mentplan
    Download
  • Communi-catiebericht
    Download
  • Review Co2 reductiesysteem
    Download
  • Voortgang Co2 reductiedoelstelli...
    Download
  • Ketenanalyse beton in projecten
    Download
  • Ketenanalyse staal in projecten
    Download
  • Communi-catiebericht 02.12.2015
    Download
  • 2.A.2 1 Review CO2-reductiesyste...
    Download
  • 3.B.1 1 CO2-reductiedoelstelling...
    Download
  • 3.B.1 2 Review CO2-reductiedoels...
    Download
  • 3.B.2 2 Energie-meetplan 2013-20...
    Download
  • 3.C.2 1 Communi-catieplan CO2-re...
    Download
  • 3.D.1 2 Actieve deelname initiat...
    Download
  • 4.A.1 3 Ketenanalyse beton in pr...
    Download
  • 4.A.1 5 Ketenanalyse staal in pr...
    Download
  • 4.A.2 2 Review CO2 reductiesyste...
    Download
  • 5.B.2 1 Voortgang doelstellingen...
    Download
  • 5.C.3 1 Communi-catiebericht 28-...
    Download
  • Communi-catiebericht 29.10.2014
    Download
  • Communi-catiebericht 29.03.2015
    Download
  • Communi-catiebericht 18.07.2016
    Download
  • Communi-catiebericht CO2 (2016 H...
    Download
  • CO2 reductie- plan 2015 2016
    Download
  • Directiebe-oordeling CO2 Prestat...
    Download
  • CO2 management- plan
    Download
  • Communi-catiebericht CO2 (2016 H...
    Download
  • Communi-catiebericht 2017 10 25 ...
    Download
  • 2018 03 21 CO2 managementplan 20...
    Download
  • Communi-catiebericht CO2 2017
    Download
  • Communicatiebericht 2018
    Download

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand
  • Colofon
  • Privacy

Contact

Bezoekadres Max Bögl Nederland B.V.
Pedro de Medinalaan 5a
1086 XK Amsterdam

Voor navigatiesystemen Pedro de Medinalaan 5

Postadres

Postbus 94178
1090 GD Amsterdam

Contactgegevens Telefoon +31 (0) 20 398 1130
E-Mail: info(at)nl.max-boegl.com

Meer Contactgegevens

 

Routebeschrijving

Anfahrt